Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-17, 22:50   #118
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Så lenge nok folk stemmer på FrP vil det være umulig for et ansvarlig parti å unngå å samarbeide med dem. Et parti av en hvis størrelse som er demokratisk valgt kan man ikke bare sette til side - politikerene er jo ansatt av oss (folket).

Det å nekte å samarbeide ville jo være som om jeg var ansatt av en (noe rabiat) sjef, med noen kokokollegar (og noen greie), i et firma jeg elsket og ville vel. Synes dere det er ok å nekte å samarbeide, da? Det er vel ingen som i ramme alvor tror at det er en drømmesituasjon for Erna, Hareide eller Grande å samarbeide med Listhaug (og Sandberg + skrekk-og-gru Amundsen. Synes sistenevnte er den verste for å være ærlig. )

Er trofast SV velger, men vurderer for andre gang et annet parti. SV har vært umoden i en del saker, men jeg tilskrev det at de ikke hadde vært i regjering. Ikke så heldig for et parti å være i opposisjon i årevis, blir fort mye skrik og lite ull. Jeg syntes de gjorde det bra i regjering - selvfølgelig fikk de ikke gjennom alt av saker, men jeg syntes de påvirket regjeringen i sosialistisk retning. (FrP har vært mye flinkere å reklamere for det de har fått gjennom. Tenkt feks på Listhaug som innsisterte på å stemme over forlagene "sine" ett-for-ett på noe som alle var enige om! De fikk mest sannsynlig gjennom mindre saker med den fremgangsmåten, men for en PR!) Og nå - for SV sin del - er vi tilbake igjen! Veldig opposisjonsparti, jeg synes det er leit.

Ellers er jeg enig med Gajamor angående forskjellen mellom Rødt og MDG. Rødt har en idologisk plattform som gjør de forutsigbare (det betyr selvfølgelig ikke at man må like det de mener, men greit å vite hvor du har folk) - MDG har det ikke. De er veldig uforutsigbare.

Sist redigert av him : 15-08-17 kl 23:19.
him er ikke aktiv   Svar med sitat