Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-17, 21:53   #172
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hører hva du sier. Men Bjørnar Moxness driver ikke retorikkhissing for å skape polaritet, uhygge og redsel for vold. Ikke hos meg, og ikke hos noen andre jeg vet om. Sylvi Listhaug har en retorikk og en følgeskare som gjør meg vettskremt. Folka som marsjerte i Kristiansand for noen uker siden har henne som sin ledestjerne. Skremmer vannet av meg.
Og hvis noen faktisk mener at han er like ille som Listhaug og noen av de andre brungrumsfolka i FrP, så er jeg veldig interessert i å høre hvordan de kommer frem til det - for det skjønner jeg ikke per nå.

Jeg hørte på Moxness på Litteraturhuset for noen uker siden. Sammen med Lundteigen var retorikken de førte i debatten om EØS-avtalen direkte motbydelig. Rødt og Sp er så nasjonalistiske og proteksjonistiske at de er helt uspiselige spør du meg. Det er norske arbeidsplasser for NORDMENN ONLY over hele linja, og på spørsmål om det betyr at vi skal hive øst-europeiske arbeidsinnvandrere ut av landet, så var svaret et soleklart JA fra begge to. Det var vill jubel og applaus i salen. *grøss*
Jeg synes det er påfallende, og svært spesielt i disse Trump og Brexit-tider å se hvordan ytre venstre i økende grad også i Norge deler ytre høyre sitt syn på proteksjonisme og stengte grenser. Jeg steiler av mye av det som skrives i Klassekampen og hvem som får slippe til med brungrumset sitt.

Så for meg sitter det "nesten" like langt inne å støtte et parti som vil ha med Sp i regjering, som det gjør å støtte et parti som kan bety makt til FrP.

Så jeg slutter jeg meg definitivt til trådtittel - eit vanskeleg valg indeed! Jeg virkelig aner ikke hva jeg skal stemme.

Så må jeg legge til at jeg synes det er urettferdig at Mdg settes i samme "båt" som Rødt. For meg er problemet med Mdg at når jeg spør Mdg representanter hva de mener om konkrete skole eller helserelaterte spørsmål så har de ikke noe svar. Jeg synes ikke et parti med bare en sak kan tas seriøst nok til gi en stemme til.