Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-17, 12:56   #216
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Ok, nå ligger som sagt ikke lederen i Klassekampen ute på nett men jeg kan jo når jeg får anledning finne Dax18 og Morgenbladet artikler som skriver om den retningen og de krefter som har sluppet til i Klassekampen. Hvis du følger "snakkeklassen" på Facebook så er jo dette også ofte en debatt som plukkes opp der! Braanen blir som sagt oftere og oftere konfrontert med disse tingene så det er nok ikke bare i hodet mitt det sitter. Det er jo heller ikke så mange måter å tolke kronikker, ledere og artikler som støtter opp under en ideologi som i stor grad åpent forfekter proteksjonisme, motstand mot EU, EØS og eliter. Det er måten Klassekampen gjør dette på som jeg synes er underlig og trist. Men nå skal jeg slutte å preike om Klassekampen.

Poenget var bare å påpeke at populisme kommer fra begge sider i dag, og forekommer også på venstresiden med innhold som på noen områder er påfallende lik det vi alle tar sterk avstand fra på høyresiden.

Jeg har observert noe av det samme og det er en del tankegods der som er påfallende lik ytre høyre. Det er som om aksen ikke er en akse, men en sirkel hvor endene møtes.

Jeg håper på et sterkt sentrum. AP sammen med sentrumspartiene eller Høyre sammen med sentrumspartiene er begge to løsninger jeg synes virker OK.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat