Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-17, 13:55   #217
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

For meg er Sp et ekstremt populistisk parti med sine utspill både om konfliktlinjene de får lov til å lage av by-land diskusjonen og ikke minst hva politikere som Lundteigen kan lire ut av seg. Jeg hørte han på Litteraturhuset også i EØS-debatt og jeg bare måpte av det han fikk lire ut av seg uten at han ble konfrontert med det.

Jeg tipper Sp vil gjøre et brakvalg, og vil få massiv oppslutning blant mange tidligere Ap-velgere, særlig i distriktene. De får lov til å si hva de vil og forfekter en politikk som spiller på nostalgi og hvor mye bedre alt var før. De blir jo ikke spurt om handlingsregelen eller hva det vil koste norsk industri å gå ut av EØS, de blir heller ikke spurt om hva slags kvalitet man får på offentlig tjenester hvis det skal finnes i hver krok av landet. De får kjøre på uten motstand, "han er jo slik en likandes kar". :- S

Jeg er SÅ enig. Jeg har mistet litt respekt også for TSV, også. Jeg skulle ønske meg politikere generelt, som kunne være fair nok til å innrømme når de tar feil, og gi kred til motstandere når tiltak eller innsats har vist seg å gi resultater. Lysbakken er god på det, og selv om jeg er lynende uenig med SV i mye, så viser det gode lederegenskaper å ikke være klovn i alle sammenhenger.