Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-17, 15:56   #222
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sp er ikke populistiske i by-land retorikken sin? Eller i ulvedebatten eller "Norge ut av EØS"? Det evige gnålet: "Folk på bygda er lei av at folk med kaffe-latten sin innen for Ring 2 skal bestemme over de" osv osv". Er det ikke populistisk å nøre oppunder såkalt elite-forakt, eller skape disse konfliktene? Jeg synes TSV virkelig er den mest populistiske klovnen av de alle, med soleklar førsteplass sammen med Listhaug. Han er populist fordi han benytter enhver anledning til å konstruere falske konfliktlinjer som ikke nødvendigvis er der, mellom by og bygd, "folket" mot "eliten" og han nører oppunder nødvendige reformer med populistiske utspill som IKKE er forankret i virkelighet eller fakta. Og dette slipper han unna med gang på gang, han blir aldri konfrontert med hva alternativet er, eller hvor mye det det samfunnet han snakker om vil koste, hva det betyr osv.

Eg får ikkje prikka deg. Men ja! Kaffe latte-retorikken irriterer meg grønn! Og dei er elstremt proteksjonistiske i sin generelle politikk. Eg skjønner ikkje heilt korfor dei blir rekna som eit sentrumsparti, eigentleg.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat