Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-17, 08:18   #237
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette var en veldig interessant tråd å lese. Jeg har grublet mye over årets valg, men jeg tror jeg lander på Ap. Høyresiden har aldri vært aktuell, og jeg synes det har vært fire kalde år nå.

Jeg er overrasket over hvor sterk kritikk som kommer mot Ap i media og ellers og at de gjør det svakt på meningsmålingene. Jeg synes valgprogrammet deres er greit, og de har en historikk som gjør at de for meg er et stabilt og godt alternativ i en noe kaotisk tid. Det er saker jeg er uenig i, men den grunnleggende ideologien og hovedtrekkene i valgprogrammet kan jeg leve med. Jeg skulle ønske Ap skjerpet miljøpolitikken sin, men der får jeg jobbe via andre kanaler for å påvirke enn gjennom stemmeseddelen.

Når jeg tar tester på nett, ender jeg opp med MDG, men det er ikke aktuelt for meg. Til det har utspill både lokalt og nasjonalt vært for merkelige. SV har jeg vurdert, men jeg tror jeg ønsker et stort nok Ap slik verden og Norge er akkurat nå.

Jeg tenker akkurat det samme som deg, og tror også jeg kommer til å gå for Ap. Jeg ligger kanskje nærmere SV i en del saker, men det hjelper jo ikke så veldig om ikke Ap blir store nok.