Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-17, 18:56   #291
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg blir alltid fascinert når jeg møter mennesker som mener dette i fullt alvor.
Altså at tollkvoter, tarifflønn og importvern og tanken om bosetting over hele landet er feil.
For meg er nettopp dette ting som gjør Norge til det landet jeg virkelig ønsker å bo i!
Politireformen Feks gir mange negative følger. Det er ikke så lett å ta folk som mener bygda sutrer når man påpeker det. Lett å være kjepphøy når man har politiet relativt nære.

Jeg skrev jo tidligere i tråden at jeg mener SP er et populistisk parti, og det står jeg for, men det er ikke det samme som at jeg er rungende uenig med alt SP står for, for det er jeg ikke. Alle kan ikke bo i byene, og med mindre man bosetter seg på den ytterste nøgne ø og krever eget politikammer på nabotomten, er jeg absolutt enig i at man skal ha både politi og sykehus innen rimelig avstand selv om man bor et stykke utenfor storbyene. Hva som er rimelig avstand er det vel gjerne diskusjonen står om.
At barna må reise en time med buss til nærmeste skole hvis man bor svært grissgrendt, synes jeg ikke er urimelig. Det er kjempedyrt å drive skoler med 30 unger på hver, jeg er i alle fall ikke særlig interessert i å betale for det. Jeg blir også provosert over små fillekommuner motsetter seg sammenslåing med større kommuner som nærmest omringer dem, og er ikke for at folk i alle tilfeller skal få bestemme selv. (Hvis de betaler selv, er det selvsagt greit, men det vil de jo som regel ikke...) Derimot er jeg mer velvillig innstilt på å betale for et norsk landbruk og norske produkter. Vi trenger å være i stand til å produsere vår egen mat, og det får vi ikke til hvis vi gjør det umulig for bøndene å overleve. Kommer ikke til å stemme SP, men synes likevel de har noen viktige saker i programmet sitt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat