Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Jeg syns skattepolitikken slår ut ganske mye, også på arbeidsliv. Et skatteregime som oppfordrer til utenlandsk eierskap foran norsk, og lav risiko og investering foran høy, vil selvsagt også prege arbeidslivet, nyskaping og også folks muligheter til å eie sin egen arbeidsplass. Samferdsel har stort sett vært underfinansiert under AP, og dagens regjering er bare så vidt i gang med å ta igjen etterslepet, spesielt på bane. Og på en veldig nødvendig reorganisering. Jeg syns generelt AP har et gammeldags og veldig industrielt syn på arbeidsliv, fleksibilitet, og grunderskap.
I skolen er det umulig å vite hva AP står for, de har vel ikke noen skolepolitikk, har de? Utover å protestere på det meste i opposisjon, og så ikke endre noe i posisjon.
På velferd er de kanskje ikke så ulike. De snakker litt forskjellig om private tjenester som del av de offentlige, men agerer ikke så ulikt, syns jeg.