Regler for trampolinebruk
Vi har nettopp skaffet oss trampoline, og trenger å høre erfaringer. Har dere regler for trampolinebruk? Hvem får bruke den? Får naboer fritt benytte seg av den? Må de spørre først? Eller tillater dere kun venner av husets barn når de er der ute sammen? Vi har en ganske liten trampoline (har ikke plass til stor), så ser at det ikke kan være flere enn en på trampolinen av gangen. Hører mange sier at det er håpløst å overholde, men ja, med den størrelsen så sier det seg liksom selv.
I utgangspunktet så ønsker vi ikke å ha et renn av barn fra fjern og nær her. Mye pga ansvar, men også støy. Er vi skikkelig kjipe om vi sier nei? Ser for meg nabolagets barn (og det er mange) ringe på i tide og utide, noe som passer meg ganske dårlig. Barna er ofte på farten og jeg trenger mye ro, så sånn sett ikke så aktuelt med et konstant trøkk på døren. Kan vi f.eks. si at de kan spørre om å få hoppe hvis vi er ute selv? Barna rundt er snille og herlige barn, og det er bare koselig om vi kan glede de med at de får hoppe, men som sagt så kjenner jeg at vi må ha noen regler...
Vil gjerne høre hvordan dere andre trampolineeiere praktisererbruken