Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Jeg er helt enig. Jeg blir helt satt ut av at så mange lar Listhaug få så stor plass i beslutningsprosessen sin. De eneste Listhaug når er kjernevelgerne til Frp, viktigere enn det er hun ikke, for resten av oss hører egentlig ikke på henne. Det er mye høylydt bjeffing fra den kanten (og det skyldes mye at avisene siterer hvert ord hun sier fordi hun selger aviser), men hun får ikke bitt noe særlig. Det som er gått gjennom har blitt behandlet av et samlet Storting som Poly nevner.
Jeg er ikke enig.
At retorikken og omtalen av menneskegrupper fra Listhaug i ministerposisjon daglig preger nyhetsbildet gjør noe med grensene for anstendig omtale av medmennesker.
Det gjør noe med hvilke holdninger det blir ansett som stuerent å ha.
Jeg står plantet godt til venstre for dagens regjering, uansett, men å få Listhaug ut av den posisjonen hun har, som hun bruker til å aktivt motarbeide integrering ved å skape frykt, fordommer og utenforskap, er helt klart et stort poeng for meg, i dette valget.