Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-17, 10:16   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Male fliser på bad, altså? Vegger og gulv? Hvordan gjorde du det? Jeg ville forreste også gått for lyse farger.

Jeg har bare malt flisene på veggen. Tror ikke maling på gulvfliser ville være holdbart så lenge.

Jeg vasket veggene grundig med kraftvask og grunnet ett eller to strøk med heftgrunn (husker ikke helt hva det ble til). Til sist malte jeg tre strøk med oljemaling. Jeg brukte skumgummirull til toppstrøkene, for å få glattest mulig overflate.

Det blir aldri like fint som ordentlige fliser; det ser ut som "malt flis", så jeg anbefaler det bare dersom utgangspunktet virkelig trenger fornying. Jeg er kjempefornøyd med å ikke lenger ha lyseblått bad med lysegule dekorfliser (!) og er godt fornøyd med resultatet. Men jeg ville ikke malt flisene hvis de bare var kjedelige og nøytrale.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat