Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-17, 10:36   #75
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Eller ikke... Hvis man følger forhandlingene i Stortinget litt tettere enn det mannen i gata pleier å gjøre, så ser man at det forhandles på tvers av "blokker" i ganske så mange av sakene. Og det er jammen ikke så uvanlig at AP stemmer sammen med Høyre (og til og med FrP). De eneste gangene man i realiteten er låst, er hvis man sitter i regjering. Men der bestemte jo FrP seg for å endre spillereglene, så det er jammen ikke gitt det heller. Kommer MDG i regjeringsposisjon, så er situasjonen en annen. Men da må de også være villige til å drive kamelspising.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er klart H kan gjøre det. V+KrF+H er førstevalget for de fleste på borgerlig side, men det er avhengig av at FrP velger å ikke felle en slik regjering. I forrige runde sa de at det var helt uaktuelt, mens de nå har sagt, som V og KrF, at hovedprioriteten er å sikre et borgerlig flertall, mens egen regjeringsdeltakelse er sekundært.

Vi kan helt klart komme i en situasjon er MdG må velge mellom å støtte en Ap+Sp-regjering og en V+H+KrF-regjering. Jeg tror aldri i livet de velger Solberg da. Det er kun spill for galleriet.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg tror også det. Jeg er likevel spent på hva det vil gjøre med mdg om de havner i en posisjon hvor de må ta side.
De er sannelig en merkelig sammensatt gjeng.


Svaret var til de som tvilte på at MDG er reelt et parti uten sidetilhørighet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat