Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-17, 10:57   #160
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hijab

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser ikke så mye av disse kravene om særlig tilrettelegging andre steder enn i overskriftene. Har ungene på skole og i barnehage i Oslo Sør (til jeg dør!), jobber i et svært multikulturelt firma, er i sentrum og Oslo øst hver eneste dag, og har enda ikke opplevd at en muslimsk mann ikke har håndhilst på meg hverken i jobb- eller foreldremøtesammenheng, for eksempel. Har heller ikke opplevd noen krav om tilrettelegging ifht ramadan (selv om våre arbeidstider er midt i nedslagssonen), eller noe annet ubehag.

Dette er slik jeg også opplever det. Det nærmeste jeg har kommet tilrettelegging i min hverdag er svinefrie pølser i barnebursdag. Og det lever jeg godt med.

Jeg ser mange problemer med kjønnsdiskriminering og manglende integrering hos muslimer (og buddhister, for den saks skyld) altså, men det er lite som har noen påvirkning på min egen og mine barns hverdag og handlefrihet.