Tråd: Hijab
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-17, 12:19   #171
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Hijab

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Dette er selvsagt riktig. Men jeg er usikker på om det med å samle stadig flere ressurssvake i ett område er en trend (andre steder en i Oslo, i tilfelle). Det jeg har fått innblikk i av byplanlegging forteller meg at det er intensjoner om det motsatte som er trenden. Men det er vanskelig, og det tar tid å snu om på befolkningssammensetningen i allerede etablerte boområder.

Også regner jeg med at du mener ressurssvake generelt, for det er selvsagt ikke slik at muslimer generelt er ressurssvake, og det er heller ikke særlig heldig å fylle et nabolag med ressurssvake nordmenn.

Absolutt, ressurssvake uansett bakgrunn, inkludert etniske nordmenn. Dog nevnte jeg innvandrere i denne sammenheng, da det er disse som dominerer tilflytningen til vårt område. Jeg mener også at det er en ekstra utfordring at de i tillegg snakker dårlig norsk, er konservative og har en forvakla syn på kjønnsroller. Jeg nevner muslimer (og jada, de er heller ingen homogen gruppe) fordi jeg nettopp opplever disse som mindre integrert enn andre grupper.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat