Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-17, 15:31   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Facebookfilter på profilbilde en "hvilepute"? (Organdonasjon)

Jeg er ikke egentlig så veldig tilhenger av facebookaktivisme, som kun handler om å gi uttrykk for et standpunkt, som så ikke følges opp av handling. Dessuten sliter jeg litt med noen av kampanjene, av flere grunner.

Når det gjelder organdonasjonskampanjen, helt konkret, så kan det være fordi jeg har tatt et standpunkt for mange år siden (havner jeg i en situasjon hvor jeg er hjernedød, men organene mine er brukandes, så er det bare å bruke i vei. Hadde en av mine aller, aller nærmeste trengt en nyre, så skulle jeg gitt bort en av mine.) Men jeg ER jo ikke organdonor, og jeg håper jo at verken jeg eller noen av mine slipper å havne i en situasjon hvor vi blir det. Og jeg vet også at det til syvende og sist ikke er jeg som kommer til å ta den endelige beslutningen, hvis det skulle gå så galt. Hadde filteret vært "Jeg har tatt organdonasjonssamtalen" hadde det vært noe annet - for den har jeg tatt. "Jeg støtter organdonasjon!" kunne jeg også ha vurdert. Men "Jeg er organdonor" blir rett og slett alt for morbid for meg. (Blodgivningskampanjer, derimot, er jeg helhjertet med på. Og kommer det et "Jeg er blodgiver"-filter, så skulle jeg nok ha brukt det. Kanskje. Tror jeg.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat