Sv: Lydbøker
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Jeg er den lykkelige eier av en ny iPod. Jeg hadde en lydbok liggende, som jeg hadde fått i gave en eller annen gang. Det var en bok av P. D. James, som var spilt inn av radioteateret til Nrk. Jeg fikk den lagt inn på iPod-en, og var skremt halvveis til døde etter å ha hørt på den. Krim er greit på bok - men uhyggelig skummelt å få rett på øret. Nå holder jeg på med Snømannen av Jo Nesbø, og det er knapt gjennomførbart.
Selv om det er vondt å være så redd så er det litt artig også. Lydbøker er vel helst for gamlinger, men jeg er vel i ferd med å bli en gamling da. Siden det er ferietid har jeg massevis av anledning til å høre på iPod-en. Er det noen som har tips til bra lydbøker? Eller, egentlig bør jeg vel spørre; er det flere enn meg som liker lydbøker?
For gamlinger? Nei nå må du gi deg (er jeg gammel - 37 år?). Jeg hører mye på lydbøker, i bilen eller rett på øret hvis jeg går tur alene. Ikke fordi jeg har noen problemer med å lese, men man får jo "lest" så mye mer hvis man kan "lese" både når man kjører og når man går.
Akkurat nå har jeg "Og derrr! var sommeren i gang" av Jo Nesbø i cd-spilleren i bilen (fornøyelig!), og "Solstorm" av Åsa Larsson på MP3-spilleren. Jeg har hørt på flere av Håkan Nesser sine krimbøker, samt hans "Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen", og jeg har hørt krim av Jo Nesbø. Mye annet også. Jeg ripper alle lydbøker jeg låner på biblioteket og sparer dem på pc'en min til en annen gang. Jeg leser sjelden krim sånn i hardware-form, men når jeg skal høre bok foretrekker jeg krim, faktisk.
|