Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-17, 19:42   #138
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.722
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Utrykket "å be om det" handler om å be om sex, ikke om å be om hva som helst.

Jeg syns det er verre å bli beskyldt for å være prostituert, eller ha skyld i egen voldtekt, enn å bli beskyldt for å være homo.

Jeg sa da heller ikke at menn blir beskyldt for å be om sex på grunn av klærne, jeg påpekte vel nettopp at det er andre ting det går på der?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er jo klart enklere for menn da, siden dress og slips aldri blir feil. Men med en gang en mann begynner å bevege seg utenfor dress-rammen, og velger noe annet, så står han nok i like stor fare for å trå feil og bli utsatt for fordømming og tolkning som en kvinne. Bare på andre måter enn akkurat det med å "by seg fram".

Så kan man alltids konkurrere om hva som er den verste fordommen. Poenget mitt er at folk flest ønsker å kle seg innenfor det som regnes som passende for anledningen, og at det ikke bare gjelder kvinner, eller "for utfordrende". Derfor synes jeg ikke det er så mye tristere at man spør om hvor dyp utringning man kan ha på julebord, enn at man spør om der er innafor med jeans på jobbintervju. Det handler ikke nødvendigvis om at man ikke vil "be om" å bli voldtatt, eller be om sex, men bare at man ønsker å følge det som er skikk og bruk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-12-17 kl 19:49.
My er aktiv nå   Svar med sitat