Sv: Hvor dyp utringing er ok på julebord?
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Men det er jo for at vi har holdt på med disse holdningene i all verdens tid, skjønt reglene for hvordan en jente skal te seg og kle seg og i det hele tatt være for full perfeksjon blir bare verre og verre.
Det er her jeg mener vi bør ta skikkelig tak nå, og slutte å definere menneskers seksuelle intensjoner ut fra klesvalg.
Tenker du at det bare handler om kultur?
Og hva med dem som har seksuelle intensjoner med klesvalget sitt? Må de slutte med sånt tøys?
Jeg er enig i at objektiviseringen er trist, men jeg tror ikke vi kommer den til livs ved å sende trettenåringer ut i minimale antrekk som blotter pupper.
Jeg tror det hadde hatt mer for seg å utvide rommet for hva som er greit av antrekk både for kvinner og menn på tvers av kjønn. Det er ganske smalt spekter en trettenåring har av kleskode for juleball.
Skal det utvides er det flere veier å gå enn å sende henne avgårde med puppene ute. Dessverre er det nok mer «innafor» å utstyre en trettenåring jente med minimal kjole og dertil bodytape enn å sende henne avgårde med dress uten at hun samtidig blir puttet i en kjønnsbås hun kanskje ikke hører hjemme i.
|