Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-18, 10:11   #91
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Det viser seg vel at økte bompriser ikke gir forventet effekt. Priser på bompasseringer er også urettferdig, men det skal jevnes ut.

Jeg bor langs banen, der er innfartsparkering gratis. Ruter byr på fire barn gratis i hele Oslo og Akershus hver helg, det er godt tilbud. Jeg og barna reiser til OSL for 180,- t/r i helgen, mulig 237,- nå. T/r Nesodden for 100,-Bompasseringer på en mil til sentrum er 75,-. NSB har for ujevne priser, vi kan reise til Trondheim for samme prisen som til en by i Vestfold.

Jeg blir selv rammet neste år. Jobben flytter nord i Groruddalen. Bane og tog tar over en time, det er 22 km hver vei. Å sykle langs de hovedveiene er jeg usikker på. Og Groruddalen skal bli grønn og skjønn, det blir ikke utvidet med parkeringsplasser, og da hjelper det ikke med elbil engang.


Jeg tror politikerene vil anstrenge seg for å gjøre bil til Oslo ubehagelig, men de bør gjøre offentlig transport mer attraktivt. Som i Danmark.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat