Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 14:41   #125
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men hvor mange finnes det som ikke har utapåjakke og -bukse, ullundertøy, tynne og tykke gensere, nattøy, lue, votter, utesko, matboks, håndkle, toalettsaker, solbriller, dynetrekk ... ja, du skjønner hva jeg mener, av det på lista ser jeg egentlig bare skiutstyr og sekk som jeg kan tenke meg at folk ikke allerede har, og bruker til daglig. Og slalåmutstyr da, som jeg skjønner er valgfritt. Klærne er jo vanlige uteklær man uansett bruker om vinteren.

Og da snakker jeg selvsagt ikke om nyankomne flyktninger, men om folk som har bodd noen år i Norge.

Jeg kan garantere deg at det er mange nok som ikke har slikt liggende. Vi er så utrolig heldig at vi har råd til å kjøpe skikkelige uteklær til ungene (og så arves det nedover uansett fargepreferanser hos mottaker), men dette er mye, og ofte dyrt, utstyr. Jeg vokste opp med venner hvor det var mange andre prioriteringer enn klær til ungene, og i klassen hvor Vesla startet på skole i førsteklasse, var det ett par av ungene hvor jakken var den samme tynne enten det var juli eller januar. Det var gjerne de samme som var syke på alle utedager om vinteren. Alle visste, men om noen gjorde noe - jeg vet ikke. Det sitter (dessverre) langt inne å ta konkakt med noen du ikke har møtt annet enn i klassesammenheng og tilby arveklær. Sånn sett er skoler som samler inn til lånetøy/utstyr gull! Men å tro at dette er standard utrustning for folk flest, det tror jeg er ganske naivt.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat