Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 15:23   #133
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Det er vel her saken kjerne ligger. For ikke bare har de et par skidager (de har en dag med langrenn og en dag med slalåm), de har også ski i gymtimene, og tar innimellom utvidede gymdager med en halv dag på ski.
Med en 11 åring som har arvet sin mors skiglede (eller heller mangelen på sådan), så skjønner jeg veldig godt frustrasjonen.
Halve trinnet begynner nå å bli erfarne skigåere, og lokalhelt Erling Jevne, er det store forbildet. I denne bygda er det lite rom for de som ikke liker å gå på ski.

.... og akkurat slik var det i den samme bygda for en generasjon eller to siden. Jeg har vokst opp der. Og det var gjennom dette regimet jeg fikk min totale og komplette aversjon mot langrenn. Det tok meg 20 år å komme over den, det er først nå de siste par årene at jeg har kjøpt meg langrennsski og hatt glede av skiturer sammen med barna mine. Og kommer ALDRI til å tvinge barna mine til å gå på ski (eller "oppmuntre kraftig") men legger fokuset på koselige turer med niste og skileik på jordet. :digresjon:

og for å svare på spørsmålet: vi bor i ski-land. Der landslagseliten bor, lissm. Der 90% av barna går på skitrening fra første klasse. Ikke oss. Jeg kan ikke smøre ski. Noen av oss har smørefrie ski, mine egne turski har i år vært uten skismøring. Det finnes vel et uttrykk for sånn, blanke ski, heter det ikke? Vel, blanke ski passer fint til småturer i lysløypa utenfor huset så det så.