Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 09:49   #132
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei, det er det ikke. Med mindre man har et religiøst forhold til ski (noe man forsåvidt kan mistenke enkelte for å ha ).

Hvorfor er det ikke samme?
Fordi det ene handler om religion?

Man kan klare seg aldeles utmerket her i livet uten ski på beina, jeg skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal sende unger på ski når de ikke har litt lyst en gang.

(Jeg liker både skolegudstjenester og skiturer, jeg altså. Men man trenger jo ikke prakke noen av delene på noen.)

Ballspill er lavterskel og handler vel så mye om å bli kjent med kroppen, sang og enkel instrumenthåndtering litt i samme gate.

Men skigåing er på et helt annet nivå motorisk enn både fotball og håndball, og ikke livsnødvendig (slik svømming absolutt er, selv om det også er mye armer og bein!). Jeg skjønner ikke hvorfor man skal putte barn i situasjoner som er så fraværende av følelsen av mestring og trivsel.
Man kan fint argumentere for at man ikke vet før man har prøvd, men da må alternativene være på plass. Korte turer på flatmark, liksom.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat