Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Det kan jo hende at et minimum av skikunnskaper er greit også i arbeidslivet.
Absolutt! Og det er mange slike ting jeg tenker er lurt å kjenne til. Min tolvåring trener akrobatikk og kampsport, han har gått ridekurs, og pistolskytekurs, han står alpint hver uke og skal på seilekurs i sommer (stakkars). Så selv om vi boikotter skidagen i år, med ren skulk, så er det ikke slik at ungen ikke må prøve seg på litt av hvert. Men skidag er ikke opplæring. Det er kun en lang tur, hvor man må holde følge med massene. Og synes man ikke det er gøy, og man ikke mestrer det, så kan jeg ikke forstå at det er noe å hente på å gjøre det. Det er bare en solid dose vaksine mot skiglede. Det er Fint & Flott med skidag for barn, for å sikre at alle barn får muligheten til å prøve ski. Men da må det finnes alternative opplegg til en lang skitur, og det må finnes tilgang på utstyr, som gjør at slike som oss ikke må kjøpe en masse utstyr som ikke blir brukt mer enn den ene gangen i året. (Og tro meg - jeg har kjøpt vanvittig mye vinterutstyr til bruk for skidager og skøytedager, som så er fravokst etter et år eller to, og derfor kun brukt et par ganger.)
|