Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-18, 11:20   #159
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Jeg vil bare kjapt skyte inn at jeg aldri har sagt at det er greit å skulke ting man ikke har lyst til. Jeg har sagt at dersom skolen hadde hatt et opplegg som sønnen min ikke var i stand til å gjennomføre, og de ikke hadde mulighet til å tilby et alternativt eller tilpasset opplegg, så ville jeg ikke tvunget ham til å delta. Hva jeg hadde gjort i stedet, vet jeg ikke, da jeg aldri har måttet ta stilling til det, men jeg ser for meg at jeg ville ha bestemt det i dialog med læreren. (Litt som Blå fortalte at hun hadde gjort angående kinotur.)

Og det er faktisk ikke mulig (eller i alle fall ikke særlig klokt) å generalisere ut fra egne eller egne barns erfaringer hva andre mennesker er i stand til å gjennomføre. Man kan ikke se utenpå folk hva de klarer og hva de ikke klarer.

Jeg synes det er kjempeviktig å lære seg å kjenne på egne grenser og utfordre egen komfortsone, og å lære seg å gjøre ting man ikke liker eller er komfortabel med. Ett av poengene med det er å finne ut hvor de egne grensene faktisk går, sånn at man på sikt blir i stand til å vurdere forskjellen på «dette har jeg ikke det minste lyst til» og «dette klarer jeg faktisk ikke». Fysiske grenser er kanskje enklere å demonstrere overfor andre, men mentale og emosjonelle grenser finnes, de også.