Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-18, 07:50   #222
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den mentale belastningen" - gjelder dette i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Satt på spissen treng ein 85 år gammal mann med begynnande demens meir hjelp enn ein småbarnsfamilie. Eg trur du kjem til å kjenne på at det reknestykket ikkje kjem til å gå opp.

Jo takk, jeg kjenner på det. Faren min er fysisk ekstremt sprek. Men hodet hans henger ikke med lenger på samme måten som før, og ettersom både moren hans og begge foreldrene hennes fikk demens/alsheimers på sine eldre dager, så frykter jeg jo at det er det vi ser starten på nå.

Mine forslag om at de bør skaffe seg en bolig i grei avstand til meg eller broren min er visst helt teit å foreslå, for han er jo så sprek. Og når jeg forsøker å fortelle ta han faktisk er sprek nå og vil kunne klare å flytte på seg, men at det sannsynligvis ikke er tilfelle om 5 år, er visstnok ikke et gyldig argument. At han ikke klarer å huske hvor mye han strevde med sin egen mor for 20 år siden sier jo sitt.

Men det skal være sagt. Det ser ut til at broren min tar en vel så stor del av ansvaret som jeg gjør. Han hjelper moren min mye allerede. I langt større grad enn meg. Men så bor de også i 10 minutters gangavstand fra hverandre. Så noen av disse 68'erne klarte faktisk å oppdra sønner som tar sin del av jobben.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat