Sv: Er du flink?
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg kommer sikkert til å utfordre janteloven nå, men ja jeg er stort sett veldig flink i det jeg har lyst å være flink i. Det er ganske mange ting, jeg kan bli plutselig veldig opptatt av sjøkrepsfiske for eksempel og etter en stund så kan jeg så godt som alt om det.
Ja, jeg også setter meg greit inn i nye ting og lærer ting rimelig greit, men jeg "står ikke løpet ut" for å si det slik, da ramler jeg heller inn i noe nytt. Feks, nå har jeg drukket vin (som hobby) siden 2009 og ... tja, er litt lei? Men jeg har mye å gå på når det gjelder både ren kunnskap og også utførende kompetanse (vil jo som oftest være noe der). Mange vil nok synes at jeg er flink, kan en god del druer, vet litt om hvordan man setter vin til mat, kan snakke en del generelt om vinstiler, vet litt om temperatur påvirker stilen etc Men dette er jo like mye fordi andre folk ikke interesserer seg for vin som fordi jeg er flink!
Jeg legger kanskje mer i det å være flink som å, tja, bli så flink som jeg kan? Ikke nødvendigvis for å konkurrere med andre - det er jo som Ru så elegant påpeker over her mer å velge ut de riktige konkurrentene heller enn å være flink som teller.