Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-18, 12:23   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om eggdonasjon da?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Elimineres ikke helt slik jeg tolket det
"Etter justering for andre risikofaktorer, f.eks. morens alder, var det kun behandling med intracytoplasmatisk spermieinjeksjon (ICSI) som fortsatt var assosiert med statistisk signifikant økt risiko." Og dette brukes vel en god del ved kunstig befruktning?

Dette er interessant - og kanskje ikke helt overraskende. ICSI (der sædcellen blir "plantet" inn i egget framfor at den/de får svømme seg fram på egen hånd, som den gjør ved IVF) brukes vel ofte i tilfeller der det er problemer med sædkvaliteten. Dermed vil vel kanskje eventuelle arvelige faktorer fra mannens side kunne spille en større rolle her enn ved IVF - om man "tvinger" inn en sædcelle som kanskje ikke ville nådd fram i kappløpet på egen hånd. Arrester meg gjerne hvis jeg tenker feil her nå, Katta.

Som mor til et IVF-barn har jeg også fått høre dette med at det er større fare for misdannelser eller andre "feil" hos barnet. Greit å vite at dette sannsynligvis ikke er tilfelle, da (og vi var jo uansett veldig heldige).