Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av Timar, her.
Jeg er forsåvidt enig med deg, og er ganske kjip mot ungene. Selv om jeg i perioder har fråtset, så er det i skjul for barna.
Likevel, kostholdet består av veldig mye mer enn bare helgesnop. Det er neppe noe sunnere å leve på ferdigpizza eller bruke frityrkokeren til mange måltider, spise "loff med sirup" eller ikke spise noe særlig frukt og grønt.
Jeg syns det høres ut som om de fleste som svarer i tråden spiser mindre usunt enn snittet. Men det er antagelig lettere å stå fram i en slik tråd med sunt kosthold enn omvendt. Ser man på tallene for hvor mye godteri og sjokolade Nordmenn spiser i løpet av et år, så er det mye mer enn det de fleste oppgir her.
Men det e jo ikke automatisk slik at de som ikke spise mye snop, spiser skitmat i stedet for. Hos oss spiser vi aldri loff, har aldri søtt pålegg, har ikke frityrkoker, eller lever på ferdigpizza.
Jeg har vært helt sjokkert over hvor mye "feil" mat som selges i Norge, og lurer veldig på hvem det er som spiser slik.
Men jeg er sjokkert over mengdene snop folk spiser i denne tråden også. Jeg synes det er veldig mye.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|