Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Jeg levde helt fint med å spise litt sjoklade støtt og stadig i mange år. Men de siste årene har jeg ikke klart det. Det er litt sjokolade støtt og stadig i tillegg til alt for store mengder godteri hver fredag og lørdag. Og ofte søndag. Og av og til onsdag, lillelørdag vet dere. Og kake på jobb. Før var jeg ikke så glad i kake, nå er jeg det. Og jeg er lærer, så jeg har ferie i 8 uker på sommeren. Det går ikke an å ha feriekosthold hele ferien når man er lærer. Da tenker jeg dere skulle fått bakoversveis, hvis dere så hva jeg spiste. Jeg legger heldigvis ikke å meg resten av året, til tross for store mengder snop, men i feriene gjør jeg det. Aktiviteten går ned, og helgekostholdet er også uke-kostholdet. 
Men så slites jeg stadig mellom tanken om at "jeg nærmer meg 40, det er ok å ha en kropp som ikke ser ut som den er 20 lenger, det er ok å kjøpe bukser med annet snitt enn tidligere, fordi kroppsfasongen er annerledes enn tidligere" osv osv osv, så kommer tanken om at "må bli tynnere, må bli sunnere" den andre halvparten av tida.
Jeg synes det er så trist og slitsomt med de som har slanket seg i 40 år men aldri blir fornøyd, og som stadig marer om det i sosiale lag. Jeg har lyst til å være fornøyd med kroppen min slik den er, og jeg har lyst til å akseptere at den endres. Men det er jo ikke bra å spise så mye snop. 
Jaja, nei nei. Noe skal det vel alltids være.