Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-18, 08:06   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.116
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Min sønn har bitt seg merke i at noen bedriftsledere påpekte at Y-veien var det beste, så han startet på elektro med friskt mot. Blir spennende å se om han a) får lærlingplass og b) starter på friskt mot på skole etter å ha vært i arbeidslivet et par år.

Tar han påbygg, kan han få hjelp av meg. Jeg er norsklærer på linja.

Jeg synes planen til sønnen din høres helt strålende ut, men leser deg som om du ikke er helt enig. Er det noen grunn til det? Jeg vet at du har mer peiling på dette enn meg.

Jeg har nemlig tenkt til å promotere det samme for mine egne barn. På skoler rundt oss finnes det yrkesfag (både elektro og helsefag) som skal gi komplett studiekompetanse etter 3 års løp. Og hvis man ikke ønsker å studere videre, så har man en fagutdannelse.

Nå ser jeg egentlig for meg at begge mine barn skal ta akademisk utdannelse, men jeg ser jo hvor glad arbeidsgiveren min er i de som har klart å kombinere de to retningene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat