Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 10:45   #117
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Poenget mitt er at de lover mer enn de kan holde - og at de tar seg alt for godt betalt.

Jeg sier ikke at alle andre oppdrettere har rent mel i posen. Men jeg har hatt flere hunder og brukt mye tid på å sette meg inn i rasene jeg har hatt (og valgt å ikke ha) og mener meg fullt ut kvalifisert til å mene at Drøbak lover mer enn de kan holde og at det er uetisk.
Da jeg var i kontakt med dem for 6 år siden, hevdet de at de var det eneste som avlet spesielt i forhold til allergivennlighet. Jeg trodde de hadde nyansert seg mer i ettertid enn det som enn det som fremkommer på sidene deres i dag.

Jeg mener at de (Drøbak) har hengt seg på katastrofeberetningene om den verste raseavlen og og utnyttet et moment som har oppstått på grunn av det når de hentyder til at deres avl er sunnere enn raseavl. Og det er den faktisk ikke. Du får ikke bedre individer enn foreldrene har anlegg for - uansett om foreldrene er renrasede eller ikke.

Noe av det som kjennetegner en rase er jo at den er stabil over tid og generasjoner - og der er det jo uansett et stykke igjen for cobberne er. fint at noen vil jobbe med å komme dit. Fint om de på veien dit markedsfører sannferdig og edruelig.

Igjen: Jeg mener IKKE at cobbere er dårlige hunder - jeg mener at de blir markedsført på en uetisk måte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat