Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 11:26   #118
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Hva gjelder betaling, så tenker jeg at markedet styrer prisen. Jeg syns det er helt høl i hodet å mene noe om hvor mye disse hundene koster. Spesielt siden prisen ikke ødelegger markedet for noen. Vil man ha en Cobberdog, så koster den det den koster. Syns man det er for dyrt, så får man velge en annen hund.

Det er ingen tvil om at Cobberdogs trenger en del stimuli for å ha det bra. Og jeg syns det er synd at det underkommuniseres i det man finner av informasjon på nettet. Jeg syns de vi møtte på Drøbak var flinke til å være ærlige om hva som kreves, og jeg har inntrykk av at de mindre oppdretterne, under paraplyen, også kommuniserer at dette ikke er sofahunder. Vi fikk Cobberdog nettopp fordi vi trenger en aktiv hund, som liker å være ute på lange turer, nettopp for at det skal passe til vår livsstil. Nå som han faktisk kan trene med oss, syns jeg det er mye enklere enn når han ikke kunne trene sammen med oss. Samtidig så er det faktisk en del sofagriser blant Cobberdogsene. Jeg kjenner en som ikke vil på tur alene i marka, og en som nekter å gå ut når det regner, så de er forskjellige de også. Og vi fikk ikke velge valp, men fikk tildelt etter det oppdretter mente passet best til oss. (Og det er ingen tvil om at dette er en hund som passer til mannen min.)

Jeg er veldig ærlige på hva man må forvente hvis man skaffer en Cobberdog. Du MÅ gå på kurs (det sier de også på Drøbak), for å bli godt kjent med hunden. Og det er ikke hunden for de som ønsker seg en liten rusletur et par ganger om dagen, eller en sofagris som er fornøyd med å følge med på menneskene sine.

De er tross alt smarte hunder, og flinke til å løse problemer. Og må utfordres deretter. Et lite "pølsesøk" på plenen er ikke nok til å slite ut Salto. At han får snuse skikkelig på en 20-minutters tur er heller ikke nok. Han må få en langtur, der han får løpt fra seg, og må få jobbe med hodet, for å ha det bra. Men når han får det er han er skikkelig kosegris. Og han ER virkelig en fin familiehund.


Sist redigert av Gaia : 20-06-18 kl 11:34.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat