Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-18, 12:52   #120
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Case 2: Ikke at vi skal ha hund, men hvis...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at prisen er uproblematisk. Så lenge man ikke selger et livsnødvendig produkt i en monopolsituasjon (brød under hungersnød), så er det virkelig ikke noe galt i å ta betalt det folk er villige til å betale. Man kan selvsagt mener at det ikke er verdt pengene, da. Omtrent som jeg tenker om Versace-produkter.

Jeg syns generelt mange oppdrettere rosemaler rasen altfor mye, og presenterer også en veldig stereotyp versjon, som om alle individer er like. Drøbak også, og både de og de andre kunne godt sluttet med det. Man har kanskje ikke det kritiske reklame-filteret på når man søker informasjon om hunden man vurderer, og det bør man.


Jeg syns det er problematisk med raseavl at det avles så sterkt på utseende (som rates i utstillinger), også når det spesifikke utseendet er det som kan gi helsetrøbbel (store øyne, lite hode, flat nese, mye hud).

Dette er jeg enig i og det er vel ingen i denne tråden som ikke synes dette er uheldig? Men mange av utseendestandardbestemmelsene handler jo om at hunden skal være sunn og frisk, riktige vinkler på ledd, klare øyne, etc.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat