Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-18, 07:41   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.103
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Aurlandsdalen er helt strålende, med mindre man har litt trøbbel med knærne (mye nedoverbakke). Det er nok en del folk der i høysesongen, men det er kanskje helt greit når man har med barn/ungdom som vil se noe annet enn foreldre?

Hvordan er dere på kart og kompass? Det har litt å si for hvor man skal gå. De fineste turene jeg vet gir fort litt lange etapper, og det er jo ikke noe gøy å dra rundt på en muggen tenåring i fjellheimen selv om #liveterbestute og alt det der.


Jeg synes kollektivt er kjekt, for da kan man starte på ett sted og slutte en helt annen plass. F.eks. ta toget opp i Østerdalen og gå over til Gudbrandsdalen. Husker du hvor du gikk med faren din? Kunne det vært morsomt og gjenntatt en av de turene med resten av familien?

Dere vil kanskje komme til hytter med ferdig middag og litt matopplevelse, eller går det greit med selvbetjeningshytter og joikakaker?

Jeg har veldig lyst til å ikke starte og stoppe samme sted, men kjenner ikke helt til mulighetene for kollektivtransport i fjellet.

Jeg er gammel orienteringsløpere (eller veldig god i turorientering, tenker jeg vi sier), så kart og kompass er ikke et problem. Men for snuppas skyld tror jeg det er smart om vi ikke er alene på hyttene akkurat.

Både betjente og selvbetjente hytter hadde vært greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat