Sv: Når du ikke tror på healing o.l.
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Det er noen mennesker som har det du kaller massiv oppslutning om sine healingegenskaper. Det er enda flere mennesker som flokker seg rundt presten i håp om at bønn skal helbrede. Jeg tror ikke jeg hadde brukt tid verken på healeren eller Gud, fordi jeg ikke tror på det.
Siden du sier du ville prøvd healer for ikke la noe være uprøvd - kanskje du da har åpnet deg ørlite for at det kan fungere? For meg ville det ikke vært nærmere med healing enn krystaller, bønn eller lignende.
Vel; hvor mange kan si de har sett gud? Og hvor mange kan si de fått påvist som nevnt over, remisjon fra en sykdom etter å ha blitt healet e.l.
Det har ingenting med å tro å gjøre. Jeg tror pr i dag like lite på gud som jeg gjør på healing. Men om jeg hadde skullet velge noe som kunne bistå meg, sammen med skolemedisin, i kampen mot f.eks. kreft, så hadde det hvertfall ikke vært gud.
Det er ikke lenge siden akupunktur var kvakksalveri. Det er også mennesker som ikke har effekt av akupunktur. Likevel fungerer det for andre og er tatt opp i vestlig medisin.