Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-18, 20:50   #150
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men hvorfor er det bedre å ta det ene siste enn de to eller tre siste?
Det høres jo ganske fjernt ut. Er det grådig å spise tre egg?

Ikke grådig å spise tre egg, men litt grådig å alltid være den som skyfler de siste eggene ned på fatet/tar det siste kakestykket uten å spørre andre/tømmer hylla for kjøttdeig, kanskje? Tenker jeg, men det er fordi jeg er oppdratt til å ikke være litt beskjeden av meg. (I matveien, that is, ikke alltid ellers. )

Men, som sagt, jeg ville aldri sagt noe til den som tok de tre/tolv/førtiåtte siste på fatet eller i kurven, og det finnes veldig mange ting med menneskeheten som bekymrer meg mer enn at noen forsyner seg med tre egg samtidig.



Fjernt? Litt merkelig å bruke teskje her, spesielt når det er snakk om speilegg og ikke kokt egg, men jeg får prøve: Jeg spiser ett egg om gangen, og da tar jeg gjerne bare det ene egget på tallerkenen og går evt. tilbake hvis jeg får lyst på flere. Da kan Ole (8) som står bak meg i køen også få et egg, og sette seg og spise med familien sin. I stedet for å stå i fem minutter og vente på ny forsyning med egg, noe som er mer sannsynlig enn at noen kommer ilende til med flere egg ett sekund etter at det ble tomt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat