Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-18, 11:43   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring i abortloven?

Det virker utrolig rart at det er kvinnen selv som må forklare grunnen til senabort til leger, det må da være en medisinsk vurdering som best presenteres av medisinere? Så skjønner jeg at dersom det finnes ytterligere sosiale forhold som man vil/bør utdype (for eksempel flere barn med spesielle behov fra før), så kan kvinnen komme med det, men ellers tenker jeg at dersom en nemnd skal ha noen hensikt, så må det være som et sted for en "second opinion", eller en bredere medisinsk vurdering.

Alle som har vært borti bare småkompliserte ting og møter med sykehus har vel erfart at kan kan få veldig ulike vurderinger fra ulike leger, basert på deres erfaringer, preferanser og hva de vektlegger i sin vurdering. Ta mandler? Ut med dem, sier en lege. Veldig risikabelt, vent og se, sier en annen.

Jeg syns det er fornuftig at det finnes en bredere faglig vurdering av svangerskapsavbrudd når man er langt på vei, ikke minst av hensyn til familien, for at de skal føle seg tryggere på at det risikobildet de ble fremlagt da de bestemte seg, var bredt belyst.

Men da er det som en sånn det må fungere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat