Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-18, 12:55   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaver fra julenissen

Jeg syns det høres rart ut. Vi sa gjerne at nissen fylte på strømpene når de var mindre, men ellers sto det på gavene hvem det var fra. Min far hadde det morsomt med å gi gaver fra figurer i historiene han fant på for oss når vi var små, men vi var jo helt bevissste på at de var fra ham.

Jeg ble fortalt en historie fra ei jeg kjenner en gang der de hadde fått onkelen til å kle seg ut som nisse og gi barna nokså store gaver på julaften. Men ungene hadde gjennomskuet hvem som var bak nissekostymet og regnet derfor gavene som gaver fra onkelen.

For meg handler gaver om at vi setter pris på hverandre og ser større verdi i at barna ser at besteforeldre, tanter, onkler, søsken, foreldre og venner setter pris på dem enn at en fiksjonell karakter kommer med masse gaver. En ting er at kanskje en gave er merket fra julenissen, men ikke å ta av alle lapper på gaver fra andre. Jeg syns også at det er viktig at barna får med seg hvem de får ting fra og takker for gaver neste gang de møter denne personen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat