Sv: Hvem regnes som jødenes stamfar?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Det minner meg om en nattlig samtale jeg overhørte en gang der vi bodde før. Gata var så trang at vi hørte alt som ble sagt i blokka tvers over veien. En natt våknet jeg i firetiden av tre stykker som satt i vinduet og røyka og drakk øl og distkuterte Bangladesh. Hun ene ble SÅ sjokkert over at det lå i Asia, og påsto hardnakket at det lå i Afrika. Til slutt prøvde hun å argumentere med at det hadde hun lært på skolen. Jeg husker ikke om jeg ropte, eller bare hadde lyst til det: "NEI, DET GJORDE DU GARANTERT IKKE!!"
Jeg hater å overhøre ukjente som uttaler seg skråsikkert og feilaktig om noe jeg vet. En gang jeg reiste med Rørosbanen var det buss for tog fra Røros og et stykke sørover gjennom Østerdalen. Bak meg satt et par og diskuterte, der den ene var overbevist om at bussen skulle kjøre innom Sverige, og greide også å overbevise den andre. Da vi kom til Os var vedkommende helt sikker på at vi var i Sverige, og undret seg litt over at de hadde Sparebanken Hedmark der også. Jeg satt sånn: 
Sist redigert av My : 12-12-18 kl 09:58.
|