Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Seriøst. Når jeg kritiserer og latterliggjør Märtha for å snakke med engler og hester og hva_har_du, så er det IKKE fordi jeg er misunnelig eller fordi jeg er negativ til mangfold og annerledeshet. Det er nemlig janteloven. (Er det noen som har lest Sandemose her?
Janteloven: - Du skal ikke tro du er noe.
- Du skal ikke tro du er like meget som oss.
- Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
- Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.
- Du skal ikke tro du vet mer enn oss.
- Du skal ikke tro du er mer enn oss.
- Du skal ikke tro du duger til noe.
- Du skal ikke le av oss.
- Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.
- Du skal ikke tro du kan lære oss noe.
Jeg er negativ til all sjarlatanaktig virksomhet og skeptisk til at noen skal tjene penger på liksomåndelighet og engling.
Jeg er enig i at prisene hun legger seg på gjør at en blir skeptisk, inkl. meg. Samtidig så syns jeg det er litt drøyt å hevde noen har "liksomåndelighet". Det vet ingen andre enn Märtha og de som evnt. har følt at hun kan noe og tror på det.
En god grunn til at jeg har holdt meg unna healing og den slags er en lokal healer som sto fram i media. Det viste seg etterhvert at han var svært grådig på penger i forhold til healingen. Dessverre er det mange i miljøet som tar seg godt betalt og det gjør at jeg blir skeptisk, men samtidig vet jeg at det virker. Noen kan det de driver med.
|