Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-19, 16:39   #15
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gamle bør barna være når man kan reise på ferie i en uke alene?

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16. Da måtte jeg jo håndtere skolegang, hverdagen, fester, potensiell brann og andre hendelser. Ikke hadde jeg (hus)telefon heller. Min datter som fyller 16 om få dager er vel ikke helt der at det hadde vært aktuelt. På et vis oppdrar vi unger til å bli uselvstendige nå. Det er ikke bare bra.

Så jeg vet jaggu ikke Pelen. En ungdom som går på videregående burde kunne klare seg noe dager alene hjemme, trur eg.

Edit.
Dette er ikke et «det gikk bra med meg, så...»-innlegg men jeg synes det er tankevekkende at det er en generell oppfatning av at ungdommer som går på videregående ikke er i stand til å ivareta seg selv noen dager og/eller at tanken er for skremmende for oss foreldre.


Sist redigert av Heiko : 03-01-19 kl 17:13.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat