Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?
Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.
Dersom man ser eldre ut med grått hår enn man hadde gjort uten, er det et problem på noe vis? Behøver man å se yngst mulig ut, og i så fall hvorfor?
Det kan ha noe å si for hvordan man blir møtt av andre, og tenker det kan være store individuelle forskjeller på om det «gjør» noe eller ikke. Noen vil være i en posisjon på jobb eller ellers hvor det å oppfattes som «gammel» er det samme som utdatert. Tror nok det i større grad rammer kvinner enn menn. En grå dame er avlegs og kan/ bør erstattes, en grå mann er erfaren og må få lønnsopprykk for å beholdes. (Ta det gjerne som et forskningsprosjekt, anyone. Bilde av grå dame og grå mann og spørsmål: denne personen bør bedriften tilby a) seniortiltak b) lønnsopprykk c) pensjon . Nesten så jeg hopper på et nytt studium ).
Har alltid fargebehandlet håret, slutter jeg nå, tror jeg jeg blir grå/hvit. Foreløpig har jeg tatt kortere intervaller med ettervekst. Men farger i den fargen jeg har hatt en gang hos en dyktig colorist, så folk blir gjerne veldig overrasket når jeg sier det er farget.
|