Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-19, 00:37   #504
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ser du på Netflix nå?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Har lagt merke til det. Jeg synes det er litt fint, jeg, det med ulike språk, har tolket og tenkt at det er typisk at den eldste snakker jiddisk, at det er et tegn på at hun er mer tradisjonell? Religiøs? Men her er jeg på veldig tynn is altså, bare gjetter og får det til å funke og gi mening på et vis. For meg selv da.

Det er vel mer fordi de eldre snakket jiddisk fra barnsben av, moderne hebraisk er jo et (re)konstruert språk som kom med opprettelsen av staten Israel. Men jeg vil tro de fleste av dem som hadde jiddisk som morsmål ikke lever mer?