Sv: Filmsjangerallergi, da?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Jeg prøver å ha et nokså åpent sinn, men jeg må nok overtales litt ekstra for å gå med på å se krigsfilmer med stor vekt på slagscener (mannens yndlingssjanger ) samt tungt markedsførte amerikanske actionfilmer.
Krigsfilmer med stor vekt på slagscener er virkelig pyton. Vi så Clint Eastwoods film her forleden, Flags of our fathers, og den kunne med fordel vært kuttet med minst en halv time for å droppe de fleste slagscenene. De var helt uvedkommende for resten av filmen og det synes jeg ofte er tilfellet i slike filmer. Det blir bare spekulativt. Enda en mulighet for å vise blod og gørr liksom.
Actionfilmer er sjelden vare hos oss, jeg synes som regel de er kjedelige. Det finnes sikkert hederlige unntak som jeg ikke kommer på nå, men dette er filmer jeg normalt styrer klar av både på kino og DVD.
Skrekkfilmer hadde jeg mye moro med i tenårene, men det gidder jeg ikke se lenger. De blir litt tretten på dusinet og så er de også blitt unnskyldninger for mest mulig blod og gørr.
Skal det være blod og gørr så får det jammen gjøres skikkelig, da kan det heller være splatter og så kan vi le av det. Selv om jeg ikke er en stor fan av den genren akkurat.
Asiatisk film har jeg lite sans for. Jeg har rett og slett ikke sett noen jeg likte og nå bare gidder jeg ikke prøve mer.