Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Jeg leste den ferdig i natt, og er så fornøyd, så fornøyd. Selv om det er en del jeg kunne ønsket annerledes, og noen svakere sekvenser, så er helhetsinntrykket BRA!
Jeg er enig i at teltingen kunne virke langdryg og unødvendig, men jeg syns det kommer godt frem at Harry, Hermione og Ron ikke er ute på spennende eventyr, men på nødvendig og livsfarlig oppdrag. Og jeg syns det er greit at skoleåret blir fulgt i denne boken også.
Den scenen som grep meg mest var når Harry får åpnet den snitchen som skal "open at the end" ved å si at nå skal han snart dø, og så kommer foreldrene hans og Sirius og Lupin og støtter ham. Jeg syns i det hele tatt at Harrys følelser etter at han får Snapes minner, og skjønner at han er den siste horcruxen, er godt beskrevet.
Andre sekvenser som gjorde stort inntrykk:
- Når Kreacher får arvestykket, og blir hengiven til Harry
- Når Dobby dør:hulk:
- Når Neville 'rises to the occation.'
- Når Malfoys mor lar Harry leve for å kunne finne sin egen sønn.
Jeg kommer nok på mye mer etter hvert, jeg har så vidt begynt å fordøye. Jeg likte epilogen, selv om den selvfølgelig ble litt grunn. Men: "All is well."