Sv: Er jeg sær som reagerer på dette?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg tar ikke med vertinnegave hver gang jeg er i besøk, altså. Sånne besøk som går på omgang, type syklubb, synes jeg ikke krever vertinnegave. Hvis noen inviterer meg litt som utenom "det vanlige" tar jeg som regel med en flaske vin eller iallfall en blomsterkvast. Jeg har noen venninner som alltid har med en liten ting når de kommer til meg, og noen som aldri har, men jeg blir like glad for besøk uansett, og inviterer både de tomhendte og de som tar med gave igjen. :sosial:
Og så blir jeg litt overrasket over at noen kan "koke i sinne" og bli "rasende" over det HI beskriver. Sært og frekt, absolutt, men hvis svigerinnen har dårlig råd og man strengt tatt ikke bruker togene selv, så hadde jeg tenkt som HI og latt det fare.
Jeg er helt enig ang. vertinnegave, obviously. Hvis vi er bedt til middag, så tar jeg med vin til vertene. Men hvis det f.eks. inviteres til mammakveld og alle tar med seg noe mat til fellesbordet og det man selv vil drikke, så faller det meg ikke inn å ta med noe til den som holder huset. Det er jo kjempehyggelig å gjøre det, men det faller meg altså ikke inn. Før jeg ser at nesten alle andre har med noe. 
Uhøflig OG tungnem, lxm.
|