Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-19, 00:12   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innspillet til hvordan jevne ut kjønnsforskjeller i skolen - hva syns dere?

Jeg er også veldig der Nenne og Oslo er, og er generelt positiv til det som har kommet frem. Ikke slik at jeg er sier at dette må gjennomføres, men de stiller svært viktig spørsmål og det blir spennende å følge diskusjonen. Jeg synes at mottakelsen har vært god og nærmest samtlige sier at de i utgangspunktet er positive til en ny vekting av karakterene, men at man selvsagt ikke må la være å fortsatt jobbe med utjevningen og få guttene mer inn i skolen. Det synes jeg er svært viktig.

Og jeg kjenner meg ikke igjen i det Charlie skriver i at vi oppdrar gutter til å ikke like skolen og at "gutter er gutter". Jeg tør påstå at jeg ikke kjenner noen som har den tanken overhodet!

Muligheten til skolestart når barnet er klart, det være seg før eller senere, burde være fullstendig selvsagt. Dette vil jo løse mye av problemene mange av guttene opplever. Vi har rett og slett ikke råd til å miste disse guttene i skolesystemet.

Vi har barn av begge kjønn og alle har ulik erfaring i skolen - fra perfekt tilpasset den norske skolen og til totalt kræsj med den norske skolen, og en midt i mellom.