Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-19, 10:26   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.158
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innspillet til hvordan jevne ut kjønnsforskjeller i skolen - hva syns dere?

Jeg leser den teksten annerledes enn deg Tallulla. Jeg oppfattet den som at de mente det ble likt som i Danmark, fordi ressurssterke foreldre vil ha barn gjennom raskt og tidlig, og da er det kjekt å være yngst og skoletiden på sitt (nye) trinn.

Selv tenkte jeg på at ressurssvake vil velge bort et ekstra og med barnehageutgift, mens folk med penger trenger ikke ta slikt hensyn.

Selv er jeg veldig for fleksibel skolestart. Kjenner fem tilfeller der foreldre har ment at utsatt start er best. Noen har vært prematurbarn, andre gutter født i desember. Svært få fikk lov. Det synes jeg er kjempelei, at barna må streve gjennom skoleårene og ha ekstra hjelp (som også er en kamp), frem for å være litt mer klar.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat