Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-19, 14:42   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.776
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkjele til induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vannkjeler med stor flate på undersiden, så man kan bruke den største kokeplaten, gjør at vannet koker opp veldig fort, mye fortere enn i en liten kasserolle på en liten plate. Plystring er også hensiktsmessig, og så er det lettere å helle vann fra en kjeletut enn fra en kasserolle. Men det er klart, de tar plass. (Vår står alltid på koketoppen, for den brukes uansett flere ganger om dagen.)

Vid kasserolle på stor plate går også fort, man må jo ikke bruke en liten kasserolle selv om man skal varme lite vann. Uansett har dette størst betydning på keramisk koketopp, eller gamle kokeplater. Induksjonstopper sender jo all energien inn i den delen av kasserollen som er i kontakt med plata, og ikke ut i lufta rundt, slik som keramiske plater gjør. Men lettere å helle av er de da, stort sett. Jeg har en kasserolle med "hale", ikke "ører" til håndtak, som er formet slik langs kanten at den er veldig lett å helle av uten å søle (tynn kant, litt bøyd utover), så jeg bruker alltid denne når jeg varmer vann.

Men det betyr ikke at jeg ikke kunne tenke meg en sånn lekker liten sak da ... For jeg synes mange av dem er veldig fine. Men ser ikke at behovet er stort nok til at det oppveier ulempen med oppbevaring, og med anskaffelse av nok en ting. Kjenner at jeg får høyere og høyere terskel for å skaffe "spesialutstyr" som kun har en funksjon.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-02-19 kl 14:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat