Sv: I forhold til utdanning - blir du "knyttet" til yrket ditt også på fritiden?
Mange eldre tror jeg kan og vil hjelpe dem med slektsforsking. Jeg kan, men jeg vil ikke. Så jeg vrir meg ut av det ved å legge vekt på MODERNE historie. Ellers blir jeg av og til plaget med at noen tror at historikere kan alle årstall og blir snurt og skuffet over at jeg ikke kan det og attpåtil kan avsløre at man får årstallsliste på eksamen...Hva er vel poenget med eksamen da??? 
I min gamle jobb var det mange meninger om barnevernet, og jeg måtte som legene her stå til rette for det meste av det barnevernet har gjort galt, hva barnevernet har unnlatt å gjøre og ikke minst måtte forsvare Det Onde BarnevernetTM. (Enda jobben min var å rette opp feil.. )
Nå er det mye politikk, og jeg må som ansatt i lokal-partiet forsvare alle sider og nivåer. Det kan være ganske slitsomt. Jeg gleder meg egentlig litt til å få ny jobb og ikke skulle forsvare et helt parti. Men det blir vel det samme igjen, bare på en ny måte.